Ahad, 29 November 2009

TIGA ANAK PENGEMIS MASUK UNIVERSITI

0 ulasan

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!


Saya sedang berjalan keluar daripada kolej saya ketika saya melihat seorang pengemis tua, dalam lingkungan umur 50-an,
sedang duduk meminta sedekah. Selalunya, saya hanya memberi wang kepada mereka dan terus berlalu.
Entah kenapa, mungkin mood saya tengah baik dan saya pun tiada rushing nak ke mana-mana.
Saya lalu berbual2 dengan hamba Allah tersebut.

Saya : Sudah lama mengemis, pakcik?
Pengemis : Ya...lebih kurang sudah 18 tahun , nak.
Saya : Wah, sudah lama juga ya pakcik..sehari biasanya dapat berapa pakcik?
Pengemis : Paling sedikit RM50.00 nak
Saya : Banyak juga ya pakcik??
Pengemis : Bolehlah nak, untuk keluarga...
Saya : Ohhhh.....keluarga pakcik ada di mana?
Pengemis : Isteri pakcik meninggal lama dah. Anak pakcik pulak semuanya ada 3 orang, tiga-tiga lelaki. Yang pertama dekat
di Universiti Putra Malaysia di Serdang tu. Yang kedua dekat Universiti Malaya , dan yang ketiga dekat Universiti kebangsaan Malaysia di Bangi nunn..
Saya : Wahh..hebat- hebat keluarga pakcik ni...boleh tahan juga yerrr..
Pengemis: (Sambil tersenyum ;-) Biasalah nak. Anak pun pandai apa, sekolah kat sini?
Saya: (Membalas senyuman..^_ ^..) Pakcik ni..So anak pakcik tu semuanya masih kuliah?
Pengemis : Tak arrrrrr....semuanya mengemis seperti pakcik....Diorang kata duduk mengemis dekat universiti ni banyak kit incomnyer pasal
budak2 U nie pemurah! Lagi2 kalau dekat2 exam.
Setakat dua tiga ratus sari tu biasalah!
Saya: Cisss..Hampehhhhhh. .....!!!!


DAPATKAN LEBIH BANYAK CERITA LAWAK JENAKA DI WWW.RAJALAWAKJENAKA.COM SEKARANG!!

Comments

0 comments to "TIGA ANAK PENGEMIS MASUK UNIVERSITI"

Catat Ulasan

 

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

Make Your Own Gifts Here

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Brought to you by Alan log in